Månad: januari 2015

Slut

Är verkligen helt slut i kroppen just nu har fått massor av saker gjorda både igår och idag och varit riktigt effektiv, så himla skönt!
Igår var jag ju som sagt på ett friskis pass och idag har jag varit och simmat ca 2 km!!
Idag har jag faktiskt också bakat lite semlor så vi kalasade på dom efter att jag kom hem från simhallen, man måste ju unna sig när de är helg!👅👅
/Alice

image

Det går framåt!

Efter att ha kört mitt basprogram i bara 2 veckor har jag blivit starkare!
Jag orkar mer i både Militärpress, bänkpress och dips än innan! Känns super bra!
Mina pass ser ut såhär:
Pass A Knäböj, marklyft, bänkpress och dips.

Pass B Utfallssteg, chins, pullups och axelpress.

Jag tränar 3 gånger i veckan och jag varierar mellan pass A och B varannan gång!
Jag försöker att öka vikterna lite vid varje nytt pass. På så sätt har jag alltid ett nytt mål med en träningsdag och har något att se fram emot hela tiden.
Än så länge har det gått bra!

image

/Frida

Hallådär!

De här veckan har bjudet på en hel del plugg och en del jobb så jag har inte prioriterat att uppdatera bloggen riktigt. Igår var jag på mitt älskade friskis och körde ett bröst och tricepspass, och oj vilket träningsvärk jag har nu!

Idag har jag och mamma varit på ett indoor walkingpass tillsammans och de är någonting jag verkligen kan rekommendera! Jag tycker att de är ett jättebra pass då man verkligen kan bestämma helt själv hur mycket man ska ta i osv. Passet är ungefär som ett spinningpass fast på en crosstrainer. Efter de gick och mamma i lite affärer och så fick jag en sportbh och ett linne av henne ✌✌
Imorgon är de äntligen dags för mitt favoritpass  på friskis igen!! Annelies medelpass!  /Alice

image

Linfrön

Linfrön är ett proteinrikt och gott frö som har blivit populärt tack vare dess hälsosamma näringsinnehåll. Det innehåller ALA som omvandls i kroppen till omega 3 som bidara till bättre hy och till hjärnhälsan! Linfrön inehåller också fibrer som hjälper till att hålla igång magen. Man måste krossa eller tugga sönder fröna för att få i sig alla näringsämnen. Dagligt intag är bra, men inte mer än 2 matskedar om dagen eftersom det kan orsaka yrsel och andnöd om man äter för mycket. Men som sagt 2 matskedar är lagom och är långt ifrån mängden som är farlig.

Tips på vad man kan ha linfrön till:
Blanda i din gröt
I bakning
På salladen
I müsli
I matlagning (min favorit är att ha i fröna i köttfärsen)
… listan fortsätter, det finns så mycket mer.

image

/Frida

Kondition, efit & fjällen

Hej och förlåt för att jag är värdelös på att uppdatera men ja ska bättra mig! Tänkte skriva lite om vad jag har haft för mig de senaste dagarna i alla fall!

I tisdags var jag till gymmet och körde ett lite snabbt konditionspass och så några magövningar. Tänkte lägga upp lite olika tips på bra övningar senare!

I onsdags följa jag och Bella med Emma på Efit. Det är ett pass som korpen har som påminner lite om crossfit, passen är olika varje gång och jag kan verkligen rekommendera att testa detta om ni vill pröva något nytt! Just de passet vi var på riktade in sig mest på styrka.

I torsdags efter skolan så packade jag och Alex in alla våra skidgrejor i bilen och åkte till fjällen. Det är Alex familj som har en stuga här i Fjätervålen som vi ska bo fram till på söndag. Idag har vi åkt både slalom och längdskidor, och de ser ut att bli lika imorgon.  /Alice

image

image

Äntligen helg

Alice har dragit iväg till fjällen och jag har en jobbhelg framför mig. Som tur är så gjorde jag mitt sista gympass för veckan idag så behöver inte känna mig stressad över att hinna träna också…

Idag körde jag bland annat marklyft och satte personbästa i bänkpress!
Så roligt när man får resultat! Har även träningsvärk sedan fysträningen med laget igår, skönt!

image

/Frida

Gympass

Onsdag och gym på schemat! Idag körde jag:
Knäböj
Chins
Chins med omvänt grepp
Militärpress
Nervarvning på crosstrainern

Dessa basövningar ingår i mitt basprogram som jag kör samtidigt som fotbollsfysen. Jag antecknar hur mycket vikt jag orkar för att lätt se förbättringar!

image

//Frida